Archiv blogu

sobota 25. srpna 2012

Video upgrade II

Dneska jsem přistoupil k druhýmu kroku "videoapgrejdu". Jsem si jistej, že na třetí si budu muset počkat trošku dýl ale už se těším, až to bude všechno pokupě. Ale k věci.

DSLR rig setup pro jib a stativ.

O slušným dlouhým skle jsem přemejšlel dlouho. Fakt dlouho. Můj přítel, ochránce prostýho afghánskýho lidu a skvělej fotograf, teď především svýho zhmotnělýho genetickýho fondu, mi dokonce jedno takový vypučil na testování. Nebylo to ono. 400mm ohniskový vzdálenosti sice budilo všeobecnej respekt, ale na mě to bylo moc. Čím dál jasněji jsem spěl k etalonu L řady. A když se objevila skoro nutnost něco takovýho pořídit, musel jsem. Jojo, mluvím o CANON EF 70-200/2,8L IS II USM. Moc pěknej kousek optiky, jen co je pravda. Jak u nákupu poznamenal můj kolega, a můj téměř dokonalej protiklad, "za to bych měl tři svý auta!" Mno, nejsem si jistej jestli zrovna auta, ale něco s čím se jezdí k pumpě a při troše štěstí to člověka i někam poblíž doveze, tak asi jo. Už se těším na ostrý nasazení v příštím týdnu.

Druhá věc druhýho kroku upgradu je Rig. Před pár lety pro mě mělo tohle slovo jen jeden význam ... a nebyl to zrovna tenhle. S dostupností něčeho takovýho u nás je to komplikovaný. Buď to stojí úplnej nesmysl nebo je to nefunkční opak a oboje je navíc poměrně nedostatkový zboží. Já pořídil, jak doufám, rozumnej střed. Je to v zásadě Wondlan Sniper 2.0 S2 bez Viewfinderu ale s Magic Armem pro monitor.

Na první pohled a první ošahání se k tomu dá těžko něco říct.. ale něco snad jo. Matte box se jeví zpracovanej opravdu skvěle. Odklápění pro snadnější výměnu optiky, výšková polohovatelnost, systém zásuvnejch filtrů, krycí gumový výplně pro různý šířky skel, přizpůsobitelnej tvar bočních klapek atd. K tomuhle mám zatím jen samý kladný pocity.

Úplnej opak jsou držadla, část pro natáčení z ramene. (na fotce nejsou) Nevím jak s běžnějším objektivem ale s "telátkem", který tam pravda asi tak často mimo stativ nebo jib nebude, to bylo mírně řečeno rizikový. Je fakt, že váha samotnýho objektivu je kilo a půl, a to už je znát. Mno uvidíme, jak to bude vypadat s běžnějším sklem a vyladěnějším těžištem.

Samotnej základ rigu je na první dojem dobře zpracovanej i promyšlenej. Výšková polohovatelnost mohla bejt řešená trošku líp ale to člověk zase tak často nepotřebuje, - přizpůsobí se Matte Box. Ramenní opěrka je mizerná, ale snad funkční, uvidíme. Magic arm a "protiváha" na externí baterii bez komentáře.

Nejvíc jsem asi zvědavej na follow focus v akci. Je k němu jak páčka, tak ohebná hřídel a pokud se moc nedotáhne k objektivu (s kroužkem), běhá zdá se pěkně. Uvidíme .. přístí týden projde křestem ohněm. Pak poreferuju.

Žádné komentáře:

Okomentovat