Archiv blogu

sobota 27. října 2012

Tak, a léto je pryč.

Se zpožděním musím konstatovat, že letošní léto jsem kromě propocenýho trička téměř nezaznamenal. Může za to množství práce, která mi sice potvrdila, že toho snesu ještě docela dost ale nedá se to takhle dělat věčně.
V první řadě se podařilo úspěšně dokončit projekt propagačního filmu pro společnost Constellium, pak jednu věc pro ČSOB a nakonec materiál pro launch Škody Rapid. Mimoto jsem ještě stihnul dokončit třetí fázi dovybavování se.



Natáčení pro Constellium bylo náročný. Nedotažený timing klíčových prvků preprodukce se sice podepsal na efektivitě natáčení ale nakonec dopadlo vše ke všeobecné spokojenosti a projekt spatřil světlo světa v termínu
i požadovaný kvalitě.

kontrola scénáře s hlavním aktérem videa
Kdo někdy natáčel ve fabrice za provozu, určitě potvrdí, že je to dost problematická práce, zvlášť pak se zvukem. Tenhle kousek byl navíc živě komentovanej přímo na place a tak přišlo na řadu kromě běžný postprodukce
i zásadní a výrazný čištění. Roky jsem byl zvyklej používat Sound Forge ale tentokrát jsem po vzoru dojídání jídla z talíře sáhnul po Audiotonu CS5.5. Když už ho vlastním, musím ho použít. Musím říct že příjemný překvápko! Celej projekt jsem v něm nakonec zvukově dokončil a jeho čistící nástroje musel ocenit. Rychlý a kvalitativně víc než dostatečný. To bych opravdu nečekal.

netradiční ale kupodivu funkční řešení
Byla to zajímavá zkušenost. Dlouho jsem žádnou fabriku zevnitř neviděl a přestože v ní panovaly poměřně striktní podmínky pro pohyb a další omezení, byli na nás vlídný a starali se o nás příkladně. Dokonce jsem
si vyzkoušel pár slušivejch oblečků :-)

ideální obleček na natáční
technologie o technologii

Musím uznat, že některý záběry nám daly pořádně zabrat, přestože jsme točili ve dvou. Pohyblivá kamera na rameni, pohyblivej aktér a velmi malá hloubka ostrosti (od 1.4 po 2.8) nám dělalo velký problémy i když jsme použili ostřící bič a byli opravdu soustředěný. Chtělo by to asi větší monitor a zřejmě převod na follow focus do pomala. Nebo jsme lemplové a musíme se ještě hodně učit :-) (To jsem vyloučil.)


Další video z plánované série tutoriálů pro ČSOB prošlo zásadním přerodem v typu zpracování a nakonec drží linii striktní věcnosti, což sice není taková ta radostná výzva pro tvůrce, ale to není podstatný a nutno uznat, že to byl krok správným směrem a tutoriál plní přesně to, co se od něj očekává. Na animační orgie si budu muset holt počkat u jiných projektů.

úvodní scéna Era Info


Třetím projektem léta byla sada videí pro Škodovku a její novej model Rapid. Nebudu se rozepisovat o funkci
a dalších podrobnostech, protože bych se možná pouštěl na tenkej led a zaměřím se jenom na produkci samotnou.

S první částí mi pomáhal jako obvykle Zdeněk, ale ten si pak sbalil kufry a vyrazil vtříc zážitkům, coby člen expedice s Trabantem napříč Jižní Amerikou. Já sám jsem už pěkně dlouho nikde nebyl a tak jsem mu mohl jenom závidět. S druhou částí jsem se teda musel vypořádat v podstatě sám, jen s pomocí, prozatím nezkušeného asistenta ale zdá se, že to půjde a pokud se bude posouvat rychle, může se stát Zdeňkovým plnohodnotným nástupcem. Čas ukáže.

záběr z první části


Už během prvního natáčecího dne bylo jasný, že bude obrovský rozdíl mezi hercema. Jeden z nich, Dan, je skutečným profesionálem a tak probíhalo všechno rychle a bez problémů. Člověk má radost, když stačí začít větu a herec hned ví, o co jde a dokáže to okamžitě zrealizovat. Druhý aktér bohužel profesionálem nebyl
a trápil se sám možná víc, než trápil nás.


úvodní záběr třetí části
Dan v akci - ( Cinestyle -> Cineform 12bit 4:4:4 - bez gradingu)

velmi zasvěcená diskuze :-)
Při nízkým clonovým čísle bylo samozřejmě nutný použít ND filtry a tak se stávalo, že při letmým nahlídnutí na monitor u kamery byli někteří přítomní dost nervózní. Je fakt, že kombinace Cinestylu a NDčka vypadá při pořizování materiálu dost nevábně. Docela vážně zvažuju Black Magic Cinema kameru. Zatím není k dispozici moc referencí ale to, co jsem měl možnost vidět vypadá opravdu velmi dobře a DSLR od Canonu dostává pěkně na prdel, ať má Bayerovu masku jakoukoliv.

Mno jo, ale sotva jsem dokončil jeden upgrade, mám se pouštět do dalšího? Uvidíme ...


Žádné komentáře:

Okomentovat