Archiv blogu

pondělí 16. dubna 2012

Škoda auto - a přece se točí 2

Vyvořit během několika dnů produktový video, a navíc když jde o auto, se kterým se nedá pohnout a ještě k tomu je to pro prestižního klienta, tak tomu teda říkám výzva. (Mám pocit, jako bych tím začínal každej příspěvek. Že bych si furt stěžoval na nedostatek času? .. mno, budu si myslet, že je to náhoda.)

Pro natáčení je k dispozici zhruba den, a nesmíme výrazněji omezit provoz místa, kde se auto nachází. Hmmm .. nakládáme minijib, bazuky, pro jistotu i Glidecam, objektivy, "kamery" a další nezbytný drobnosti, skáčeme do Puňti a vyrážíme směr Mladá Boleslav.

finální obrázky z videa

Osvětlení na místě není pro takovej úkol ideální a desítky světel v hale se odrážejí na karosérii. Budeme muset zhasnout a nechat jen přizozený světlo, který sem příchází z venku. Pravda, není ho zrovna ten den moc ale spolíhám se na technicolor profil, vyšší ISO a případnou pomoc denoiseru od NeatVideo. Skládáme dohromady jib a jde se na věc. Času je fakt málo. :-)






Natočený materiál (ISO 640, F2.8, FL 70-88, SS 100) vypadal zhruba takhle a jak jsem psal, ještě že existuje Cinestyle protože standartní profily padaj příliš rychle do černý a to by bylo v tomhle případě fatální. Následoval teda převod do Cineformu, vybraný tmavší scény pak pomocí NeatVideoDenoiseru v AE do 4:4:4 a více bitů na kanál a mohlo se začít se základním střihem. Mimo šumu se tak dá poměrně dost zbavit i artefaktů z komprimace.

přijatelná míra šumu zdroje a mírnější pád do černý

Základní střih proběhl ve Vegasu. Nemůžu si pomoct, ale na Premiéru si asi nikdy nezvyknu. A to nemluvím
o tom, že Vegas je při práci se Cineformem v HD výrazně rychlejší (prostě bezproblémovej realtime) a umí všechno, co potřebuju. Protože mi bylo jasný, že bude potřeba poměrně dost maskovat abych tam později mohl dodat texty na pozadí, šel jsem touhle cestou. Přecejenom, ztrácet čas děláním částí záběrů, který se v klipu nakonec vůbec neobjeví mi nepřijde moc chytrý. Vygenerovanej list scén (jejich název a rozsah frejmů od-do) jsem pak použil na seskládání v AE na základní barevný korekce a pozadí.

Tady je větší grab.


základní kompozice v AE

Původně jsem si myslel, že budu používat LUT Buddy, kam se dá nahrát přímo průchod pro Cinestyle ale nakonec jsem si ho v presetu vypnul a dělal to ručně podle oka a potřeby. Pak už stačilo vyrobit příslušný texty, vymaskovat a naanimovat je na pozadí je hotovo.

frame 153


frame 1187

Nakonec jsem zvažoval, jestli vyslednej celek ještě vyčistit nebo nechat s mírným šumem ale protože mělo být video v malým rozlišení, nechal jsem to tak. Nakonec, jám osobně mám šum raději než úplně sterilní obraz. Mám rád když to trošku žije ale všeho s mírou.

Výsledek je tady. Velkou komprimací to sice dostalo pořádně na prdel ale snad je to koukatelný. Je fakt, že jsem musel místama vařit z vody (daň za krátkej čas, kterej byl k dispozici při natáčení) a ne všechny záběry mají stejnou kvalitu. Trošku pomůže to pustit v HD, ale né zas tak moc :-)










14 komentářů:

  1. Tvůj svět mě nepřestává ponechávat v úžasu! Krásná práce, přeji nám všem co nejvíce Tvé vytíženosti!

    Panaq

    OdpovědětVymazat
  2. Tak že bych si taky přečet manuál k foťáku? Šum si myslim, že kromě záběru 0:46 - 0:47 je aspoň co se týče téhle velikosti úplně v pohodě. Nevim jak jsi řešil doostřování (při 720 to občas obrysuje), ale to jsou spíš detaily, když po dni natáčení a pár dnech postprodukce máš hotový minutový video. Komplex je moc podařenej :)

    OdpovědětVymazat
  3. díky za reakce!
    Panaq: Mohlo to bejt lepší (jako vždycky) a pořád bojuju s časem, kterej na ty věci bejva k dispozici. Ale fakt díky.

    Honza: Proč manuál? V tom mám taky mezery. :-) Mám raději videotutoriály.
    Originál vypadá oproti youtube o dost líp (teda alespoň si to myslím) i když šum tam drobnej je.

    OdpovědětVymazat
  4. Výborný. Dlouho zjišťuju čím, nebo jak převést zdroj HDV a AVCHD alespoň do 4:2:2. Takže Cineform. Neoscene?
    Tom

    OdpovědětVymazat
  5. Čau Tome. Jo .. ideálně k tomu potrebuješ ještě nějakej ten editor (já používám AE). Když se obraz hodně "ohne", vypadá ten rozdil takhle (je to schválně přesaturovaný atd.) http://www.3d.cz/web/blog_data/cineform_test.zip

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za odpověď. Tak to je tedy mazec. Nečekal bych, že to bude takovej rozdíl už ve zdroji, do kterýho se ještě nešahlo. U mě je trochu problém, že AE moc nevládnu a ve Vegas to zřejmě nepůjde. Teď jsem ve fázi testování utility 5D2RGB. Tam je konvert možný max do 10bit 4:2:2, ale i to by mělo bejt snad dostačující pro nějakou tu serioznější editaci.

      Vymazat
  6. Sorry. Jasně, takže už jsi saturoval.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je schválně brutálně přesaturovaný, překontrastovaný a ještě "hue" vohnutý. Prostě extrém.

      Vymazat
  7. No vida, tohle zase neznám já. Díky :-) Ten můj postup je myslím extrém (8bit 4:00 -> Neat 32 bit DeNoise + 32bit 0.3-4 noise -> 12bit 4:4:4 Cineform) a na spoustu věcí, točenejch za běžnejch podmínek bude to tvý workflow pravděpodobně bohatě stačit a může bejt i rychlejší. Až něco zkusíš, dej vědět a pošli ukázku. Teď se k tomu nedostanu (animuju) ale taky si s tím pohraju. Do čeho to pak ukádáš? ProRes?

    OdpovědětVymazat
  8. Joo, tak to to mačkáš pěkně. To bych se na mým současným železe načekal. No já jsem zatím s tímhle úplně na začátku. Doposud vše jen HDV a nedávno jsem pořídil GH2, takže objevuju nový postupy. Convert, resampling a v neposlední řadě uložení po střihu pro zálohu. Takže pokud se ptáš na uložení přepočtu v 5D2RGB,tak zatím absolutně tápu. Navíc tam zatím stále narážím na jeden problém. Nejde mi uložit přepočet do AVI, ale pouze do MOV.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mozna proto, ze nemas v AVI zadnej kodek, kterej by vetsi bitovou hloubku na kanal podporoval. Proto jsem poridil ten Cineform, protoze jedu na Wintelu a QT pouzivam jen vyjmecne. ProRes je tusim jen pro OT a MAC. (to nevim jen hadam)

      Vymazat
  9. No mě se daří. Jsem myslel, že se mi předchozí příspěvek neodeslal. Tak jsem to psal znovu. Promiň. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Docela by mě zajímalo tvoje osobní srovnání těch dvou postupů. Tedy toho tvýho a případnej přepočet přes 5D2RGB. Resp, jestli se ten konvert dá alespoň trochu srovnat. Vždycky se mi líbilo, cokoliv co jsem od tebe viděl. Navíc jsi vždy pracoval s podobnou technikou jako já. Bohužel ale moje výsledky se těm tvým nikdy ani nepřiblížili .-) Takže to tvoje osobní srovnání by pro mě bylo poměrně hodně zajímavý.

    OdpovědětVymazat