Archiv blogu

sobota 10. března 2012

Nejlacinější workflow 3D trackingu.

Konečně je tu řešení, kdy rekonstrukce 3D scény z 2D obrazu nestojí nesmyslnou sumu a může si ji dovolit
i malý studio. Ono $10 000,- za Boujou oproti 205 €, což se suma za plugin CameraTracker od Foundry pro AE (lze získat bez VAT), je opravdu znatelnej rozdíl. Díky dalšímu pluginu pro After Effects, tentokrát zcela zdarma
a přímo od Maxonu, je pak možný získaný 3D data z AE exportovat do Cinemy 4D.



Nelze asi očekávat kvalitu a funkce špičkových trackovacích programů, ale svoji práci CameraTracker udělá. Schválně jsem si natočil testovací záběr s menší hloubkou ostrosti a ještě ho během převodu z AVCHD na můj pracovní kodek (používám Cineform) zmenšil na 720p a byl zvědavej, jak si s tím plugin poradí.

proces trackování

Po zakoupení pluginu, jeho okamžitým stažení (link je k dispozici opravdu ihned po provedení platby), instalaci pluginu a jeho poměrně neobvyklý licenční proceduře, jsem založil projekt v After Effects, nastavil plnou kvalitu vykreslování náhledu, inicioval plugin, nechal jeho základní nastavení a spustil stiskem tlačítka "track features" trackování. Tracker pak provede dva průchody obrazovým materiálem, (dopředu a zpět) a během chvilky jsou základní data připravena.

přidávání null objektů a rovin


Pak už stačí zvolit "Solve camera" a následně "Create scene" a proces je hotov. Protože interní data pluginu nelze nijak exportovat, je potřeba vybrat si podle uvážení konkrétní trackovací body a pomocí samotného pluginu je použít k vytvoření null objektů nebo rovin v prostoru, které už lze exportovat do Cinemy 4D nebo použít jako vodítka přímo v After Effects.

scéna v Cinemě 4D

Výsledek je, i u takhle lacinýho řešení nad očekávání dobrej. Těším se na první příležitost, kdy budu moct tohle workflow použít v praxi.


Žádné komentáře:

Okomentovat