Archiv blogu

pátek 14. října 2011

Fyzikální rendering v Cinema4D R13 podruhé

Postavička už sice běhá, ale aby to stálo za použití, bude to chtít krapet víc času a tak jsem se vrátil ke zkoumání "fyzikálního" renderingu v R13. Ovlivněnej článkem ve čtvrteční příloze MF dnes, kterej se věnoval památce Jobse a jeho jablečný komunitě jsem automaticky sáhnul po jablku, coby zdroji pro testovací render. :-) Skutečně fotorealistické renderování není můj šálek kafe, na realitu mám ostatně kameru, ale reklamní forma různejch ilustrací a animací, který se shodou okolností taky říká fotorealistická, to je něco jinýho. Tudy povedu svý testy.

Překvapivě rychlý výsledek v přijatelné kvalitě.

První pokus byl se scénou, která obsahovala fluidní mesh o velikosti 600MB! To už je opravdu slušná kupa polygonů. Očekával jsem, že na mým zakladním počítači s 6GB RAM to bude s použitím fyzikálního rendru problém. Nestalo se, a 18 miliónů polygonu se začalo renderovat. To posílilo mý odhodlání se tomu chvilku věnovat, zracionalizovat scénu a udělat výstup. Vzniknul jablečnej obrázek. (Data na animaci jsou taky k dispozici). Použil jsem jednoduchou GI mapu na objektu oblohy a jedno plošné světlo. Šlo mi primarně o rednrering, takže žádný ladění "mokrosti" jablek, lepší svícení atp. Samotný nastavení části fyzikální části bylo něco mezi středním a vysokým. Na oříznutej výstup v originálním rozlišení se můžete mrknout tady.



Kromě nastavení vyhlazování a okolního prostředí se mi osvěčily tyhle hodnoty.

Velikost byla nastavena na 1280x720 a výsledek byl na světě za výrazně míň než hodinu. Žádný zrnění díky hloubce ostrosti a všechno v rámci samotný scény a jejího rozlišení pěkně čistý. Scéna by určitě snesla další optimalizaci a podle mojí dosavatní zkušenosti to vypadá, že novýmu způsobu renderování svědčí o jeden řád větší scéna.

Abych se nezdržoval budováním scény samotný, pro další test jsem zvolil jednoduchej oplatek .. oplatek? To je fuk. Opět žádny velký ladění barev, objektů atp. Tentokrát jsem chtěl přijatelnou kvalitu u animace a k hloubce pole přidal ještě motion blur. Tady je animace ke stažení.

Jednoduchá scéna pro test motion bluru a hloubky pole v animaci.

Tenhle test dopadl z mýho pohledu taky dobře. Nizký nastavení sice generuje šum, ale ten je stabilní a rychlost počítání byla velmi slušná. S R13 teda není při odpovídajícím nastavení žádný problém generovat grafiku na úrovni nejlepších českých televizních reklam.

2 komentáře:

  1. Kéž by si moh fotograf v určitejch chvílích takhle štelovat se světlem. Date of release: gods cinema 4D?

    OdpovědětVymazat
  2. Ja myslim ze to dost fotografu dela, nebo se pletu? :-)

    OdpovědětVymazat