Archiv blogu

pátek 16. prosince 2011

Každoroční hektickej konec roku.

Tak jak to v týhle branži bejvá, konec roku je vždycky hektickej a ani letos to není jiný, i když rozjezd z lenivýho léta byl krapet pomalejší. Po dlouhý době jsem se dostal k tomu, udělat drobnou práci určenou pro tisk. Docela příjemná změna, mít čas se věnovat jen jednomu snímku ... a seznámit se se zajímavejma lidma. :-)

scéna a výsledek

Na řešení perspektivy a základního světla jsem použil plugin od Arndta Koenigsmarcka (bože, to je jméno) PhotoMatch 3.6 a GPSku ve svým telefonu. No jo, je to tak :-) Pak už stačilo nechat Cinemu nastavit pozici slunce v závislosti na čase a pozici a vyřešit perspektivu zmíněným pluginem. Doporučuju, stojí 70 Eur a je i pro R13. Wreel-Media

PhotoMatch 3.6

Výsledek sám je na můj vkus moc ostrý (nezapracoval se úbytek saturace a ostrosti u vzdálených listů, jejich barva a kontrast je taky trošku moc atp., ale to už nebylo v mé moci, já udělal jen hrubej "materiál".



Další věc, do který jsem se ke konci roku pustil bylo vícekolové výběrové řizení na video společnosti Constellium, který se mi podařilo k mojí velký radosti vyhrát. O tuhle práci jsem stál, protože jsem dlouho něco podobnýho nedělal, líbil se mi ( a libí) korporátní vizuál a už se těším na lednovou realizaci. Stálo mi za to jít s cenou trochu níž, zakázku získat a zajistit si práci na leden.

demo animace U profilu

Celá věc bude navíc kombinace, která mě baví ze všeho nejvíc - teda pořízení živýho videa, výroba hudby, 3D animace, komentář, střih atd. Mám tenhle typ práce úplně nejraději. Není nad to, mít všechno pěkně pod kontrolou :-)

konec intra

mapka připravená na animaci

Výroba mapky sice vyžadovala hojnost trpělivosti ale je to vizuál jak stvořený pro hrátky s Mographem :-)



Pak přišly dvě natáčení pro Škodovku, jedna věc je poměrně snadná ale druhá už bude vyžadovat trošku jiný level v přístupu. Na začátku jsem koketoval možností použít pro větší projekt DSLR, ale nakonec jsem to zavrhnul. Moje letitá Z1 udělá svoji práci líp i když by se mnou spousta lidi nesouhlasila. Ale moaré, problémy s ostřením či antialiasem, CMOS neduhy, ergonomie ... to ne. Prostě kamera je kamera a foťák je foťák.

Sehnat ve zdejších vodách schopný lidi, který by mi s projektem pomohli se ukázalo jako skoro nemožný. Buď měli nesmyslný postupy (především pak studenti z Písku, jejich mentální rigidita mě dováděla až k šílenství) nebo požadavky ... případně oboje :-) Projekt ještě beží, tak uvidíme jak to nakonec dopadne.

Soustředěné auditorium

detail nejmenšího auta od Škodovky

V mezičase jsem stihnul udělat ještě jeden zajímavej job pro ČSOB. Velmi mile mě překvapila úroveň spolupráce, celková komunikace a racionální věcnej postup. Takovejch klintů víc! naprosto vážně. Co mě ale překvapilo nemile, byla samotná Cinema 4D. Skrytý "bugy", který se objevily až při skutečným nasazení na mě fungovaly jako písečtí studenti :-) Fyzikální renderer, kterej jsem se rozhodl použít chyboval při výpočtu a některý části se tak musely přepočítávat znovu. To je samozřejmě při napjatým časovým rozvrhu, a ten byl napjatej víc než dost, problém, zvlášť pak, když se snímek počítá i několik minut. Poslední patch na 13.051 by snad měl chyby odstaňovat a co jsem zatím stihnul zkusit, opravdu ty klíčový odstraňuje. (mimo jiný i problematický přehrávání zvuku a další nedodělky)

snímek z animace - fyzikální renderer + MB

ruka - řešení
pak tu bylo ještě pár projektů, které buď nestojí díky rozsahu za řeč nebo je nemožné je z bezpečnostních důvodů zveřejňovat (např. práce pro ČEZ). K některým se možná ještě vrátím. Už aby byly ty Vánoce!

Žádné komentáře:

Okomentovat