Archiv blogu

úterý 6. září 2011

Nová taktovka pro I7 960

Už je to pěkná řádka let co jsem naposledy ladil svůj hardware. Naposledy to snad bylo pájení svižnějšího oscilátoru pro externí FPU na turbokartu pro Amigu 1200 :-). Jo, jo, tehdy ještě nebyly dostupný procesory 68040 a 68060, který už měli FPU integrovaný. Ovšem jedna diskuze na nejmenovaném fóru mě přiměla zkusit vymáčknout ze svý stávající konfigurace trošku víc, než doposud. Už je to rok a půl co mi v útrobách kmitá Nehalem I7 960. Jeho architektura a 3200 MHz je obstojné srdce, jak pro práci s videem, tak s 3D. (Velké projekty se stejně musí počítat na farmách) I když nejsem žádnej technickej typ, řekl jsem si, že to zkusím. Stejně čekám na R13, novej projekt v odcházející verzi už začínat nebudu a tak jsem se do toho pustil.

Atuální stabilní napětí u CPU mám ještě o trošku nižší 1,13125



Prima zjištění je, že dneska není potřeba prohledávat desku a jumperama atp. Stačí si pohrát s hodnotama v BIOSu a je hotovo. Řekl jsem si, že půjdu maximálně na hranici současný sestavy, že nebudu investovat do extra chlazení atd. a pracovní teplotu v jádrech při zátěži překročím maximálně o 5° C.

Hmm .. prima. První pokus ji vytáhnul na 91°! Zjevně jsem to trošku přehnal s napětím pro CPU :-) Zhruba na šestý pokus jsem našel správné hodnoty pro všechny potřebné části a výsledek je 640MHZ navíc. Při vzpomínce na 7MHz u mého prvního renderovacího stroje sem se musel pousmát. Teploty se drží v normě a jen o stupínek či dva občas překrocí při zatížení hranici, kterou udává Intel.

celkové hodnoty


Jakej to má v praxi přínos?
Cinebench 11.5, test založený přímo na softwaru kterej pro 3D používám mi dal jasnější představu. Klasický I7 960 systém dosahuje hodnoty kolem 5.80. Já míval zhruba 5.81.
Po přetaktování mi výsledek poskočil na 6.68, což není zanedbatelnej nárust výkonu.


výsledky ( je tam i předešlý pokus s 3,66 GHz)
V praxi to znamená o zhruba 14% rychlejší rendering, což se při několika hodinách už jistě projeví. Jako test stability jsem nechal spočítat starou testovaní animaci se softbody dynamikou a vše zatím vypadá dobře.





Tak a teď ať mi tu konečně zazvoní ten kurýr s novou verzí!!




Žádné komentáře:

Okomentovat