Archiv blogu

čtvrtek 8. září 2011

První kontakt - Cinema 4D R13

Tak jsem se konečně dočkal. Chlapík z PPL si dal sice pěkně na čas a dovezl mi zásilku až na samým konci dne... ale Vánoce jsou tady! Krabice, kterou jsem trhal už ve výtahu, obsahovala dvě DVD, seriový číslo, quickstart manuál a jednoduchý anaglyfický brejle - s těma se teda Maxon fakt moc nevytáhnul.

Čas radosti nad obsahem balíku


Po bezproblémový instalaci a zkopírování všech pluginů z R12 (uff, fungují všechny) jsem se pustil do testování novinek. Asi nejvíc jsem se obával nový navigace ve scéně, ale okamžitě jsem si na ni zvyknul a už nechci jinak :-)

První test byl "fyzikální" render s "fyzikální" kamerou a hloubkou ostrosti. Udělal jsem si banální scénu a nastavil střední kvalitu GI renderingu, zapnul DOF a čekal, jak dlouho to bude trvat. Obstojný výsledek, aniž bych vyrazněji ladil parametry renderingu, byl k dispozici na necelou minutu.To není špatný začátek.

Jednoduchá scéna (IR + QMC) + fyzikalni render + DOF = 53 sec.

Další byl na řade nový SSS shader. Funguje naprosto perfektně a se starým SSS shaderem, který zůstává skryt ale k dispozici, se nedá v rychlosti zpracování a nastavení vůbec porovnávat. Kromě přednastavených fyzikálních parametrů můžeme k definici používat jiných shaderů nebo textur a ovlivňovat průchod jednotlivých barev. Významná změna, bravo!

SSS shader je fantasticky rychlej

Kromě zmíněný nový navigace ve scéně nemůžu nezmínit novej způsob zadávaní parametrů pomocí křivek. Ve starší verzi bylo přímo utrpení (téměř nemožné) ladit například v případě delšího sweep objektu parametr pro tloušťku v určité jeho částí. prostě na to bylo málo prostoru a jen jeden typ interpolace mezi řídícími body. Dneska je to brnkačka. :-) Pokud nestačí běžný prostor v atribut manageru, lze křivku otevřít ve vlastním okně a ladit jemné detaily, zoomovat, měnit interpolaci atd podle libosti. Skvělý, opravdu naprosto skvělý.

Pokud nestačí obrazovka, lze si příslušnou část nazoomovat /posouvat a je po problému.

Další maličkost kterou jsem musel hned vidět je "vodoznak". Ať už je to název povedenej nebo zavádějící, tohle přesně jsem potřeboval. Už nemusím otravovat Nitromana s pluginem. :-) Když je člověk v zápalu práce občas chaotickej, stačí si nechat napsat na výslednej render údaj o souboru, kterej ho vygeneroval a je u zakázek s mnoha výstupy po starostech. Samozřejmě, že lze vypsat mnoho dalších informací včetně vlastního loga.

"vodoznak"

Zabývat se teď zásadníma novinkama R13 v oblasti character animace a dalšíma věcma by bylo díky jejich rozsáhlosti asi zbytečný a tak si to nechám na jindy. Vrátil jsem se teda k renderingu a zkusil nový engine.

První scéna byla jednoduché skorosklo a střední základní nastavení, tedy adaptivní vzorkování a střední kvalita vzorků a bez použití GI1. Celých 41 minut trval rendering obrazu v rozlišení 1024x576, což je není moc dobrý výsledek. Zvlášť zahlazení bych očekával za tu dobu výrazně lepší ale beru to zatím tak, že jsem nic nenastavoval, v podstatě ještě nerozumím tomu jak funguje a to bude v budoucnu určitě potřeba. Link na nezmenšený originál je tady.

Na 41 minut nic moc výsledek.

Druhej test byla kombinace GI1 (standartní + stejné nastavení GI2). GI1 jsem nastavil na základní IR+QMC statický obraz a jen jsem trošku zvednul přesnost stochastickejch vzorků (na 80%) a ubral jeden průchod nastavením min. u hustoty záznamu na -2. Hmm.. věrnej svýmu pravidlu "Nikdy nečti manuál dokud opravdu nepotřebuješ" jsem s napětím čekal, co se stane. A ejhle, zjevně oba systémy spolupracují. Bylo to vidět už na výpočtu map kde se dobře známý průchody "zdvojily".

kombinace GI (z testu 3 - SSS Icelike)
Nepřekvapilo by mě teda, kdyby si výpočet vzal jěště víc času a druhý ejhle, 26 minut. :-) Asi si o tom budu muset fakt něco přečíst.

26 minut, stále moc ale výrazně lepší.

Rendrovat pořád jenom skleničky by byla asi rychlejší cesta k nějakým smysluplnýmu výsledku (stejně jako číst manuály) ale o dost míň zábavna a tak jsem svůj první kontakt zakončil opět kombinací GI1 + GI2 a zkusil použít i nový SSS shader pro vytvoření něčeho jako je led. Žádný komplikovaný ladění a jako základ vygenerovanej za 3 a půl minuty je to myslím docela dobrý.

3 a půl minuty už je na komplikovanější materiál docela dobrý výsledek.
To mi pro základní seznámení s renderingem v R13 prozatím asi stačí takže se konečně vrhnu na ty očekávaný character tůly. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat