Tak jsem se konečně dočkal. Chlapík z PPL si dal sice pěkně na čas a dovezl mi zásilku až na samým konci dne... ale Vánoce jsou tady! Krabice, kterou jsem trhal už ve výtahu, obsahovala dvě DVD, seriový číslo, quickstart manuál a jednoduchý anaglyfický brejle - s těma se teda Maxon fakt moc nevytáhnul.
Po bezproblémový instalaci a zkopírování všech pluginů z R12 (uff, fungují všechny) jsem se pustil do testování novinek. Asi nejvíc jsem se obával nový navigace ve scéně, ale okamžitě jsem si na ni zvyknul a už nechci jinak :-)
První test byl "fyzikální" render s "fyzikální" kamerou a hloubkou ostrosti. Udělal jsem si banální scénu a nastavil střední kvalitu GI renderingu, zapnul DOF a čekal, jak dlouho to bude trvat. Obstojný výsledek, aniž bych vyrazněji ladil parametry renderingu, byl k dispozici na necelou minutu.To není špatný začátek.
|
Jednoduchá scéna (IR + QMC) + fyzikalni render + DOF = 53 sec. |
Další byl na řade nový SSS shader. Funguje naprosto perfektně a se starým SSS shaderem, který zůstává skryt ale k dispozici, se nedá v rychlosti zpracování a nastavení vůbec porovnávat. Kromě přednastavených fyzikálních parametrů můžeme k definici používat jiných shaderů nebo textur a ovlivňovat průchod jednotlivých barev. Významná změna, bravo!
|
SSS shader je fantasticky rychlej |
Kromě zmíněný nový navigace ve scéně nemůžu nezmínit novej způsob zadávaní parametrů pomocí křivek. Ve starší verzi bylo přímo utrpení (téměř nemožné) ladit například v případě delšího sweep objektu parametr pro tloušťku v určité jeho částí. prostě na to bylo málo prostoru a jen jeden typ interpolace mezi řídícími body. Dneska je to brnkačka. :-) Pokud nestačí běžný prostor v atribut manageru, lze křivku otevřít ve vlastním okně a ladit jemné detaily, zoomovat, měnit interpolaci atd podle libosti. Skvělý, opravdu naprosto skvělý.
|
Pokud nestačí obrazovka, lze si příslušnou část nazoomovat /posouvat a je po problému. |
Další maličkost kterou jsem musel hned vidět je "vodoznak". Ať už je to název povedenej nebo zavádějící, tohle přesně jsem potřeboval. Už nemusím otravovat Nitromana s pluginem. :-) Když je člověk v zápalu práce občas chaotickej, stačí si nechat napsat na výslednej render údaj o souboru, kterej ho vygeneroval a je u zakázek s mnoha výstupy po starostech. Samozřejmě, že lze vypsat mnoho dalších informací včetně vlastního loga.
|
"vodoznak" |
Zabývat se teď zásadníma novinkama R13 v oblasti character animace a dalšíma věcma by bylo díky jejich rozsáhlosti asi zbytečný a tak si to nechám na jindy. Vrátil jsem se teda k renderingu a zkusil nový engine.
První scéna byla jednoduché skorosklo a střední základní nastavení, tedy adaptivní vzorkování a střední kvalita vzorků a bez použití GI1. Celých 41 minut trval rendering obrazu v rozlišení 1024x576, což je není moc dobrý výsledek. Zvlášť zahlazení bych očekával za tu dobu výrazně lepší ale beru to zatím tak, že jsem nic nenastavoval, v podstatě ještě nerozumím tomu jak funguje a to bude v budoucnu určitě potřeba. Link na nezmenšený originál je
tady.
|
Na 41 minut nic moc výsledek. |
Druhej test byla kombinace GI1 (standartní + stejné nastavení GI2). GI1 jsem nastavil na základní IR+QMC statický obraz a jen jsem trošku zvednul přesnost stochastickejch vzorků (na 80%) a ubral jeden průchod nastavením min. u hustoty záznamu na -2. Hmm.. věrnej svýmu pravidlu "Nikdy nečti manuál dokud opravdu nepotřebuješ" jsem s napětím čekal, co se stane. A ejhle, zjevně oba systémy spolupracují. Bylo to vidět už na výpočtu map kde se dobře známý průchody "zdvojily".
|
kombinace GI (z testu 3 - SSS Icelike) |
Nepřekvapilo by mě teda, kdyby si výpočet vzal jěště víc času a druhý ejhle, 26 minut. :-) Asi si o tom budu muset fakt něco přečíst.
|
26 minut, stále moc ale výrazně lepší. |
Rendrovat pořád jenom skleničky by byla asi rychlejší cesta k nějakým smysluplnýmu výsledku (stejně jako číst manuály) ale o dost míň zábavna a tak jsem svůj první kontakt zakončil opět kombinací GI1 + GI2 a zkusil použít i nový SSS shader pro vytvoření něčeho jako je led. Žádný komplikovaný ladění a jako základ vygenerovanej za 3 a půl minuty je to myslím docela dobrý.
|
3 a půl minuty už je na komplikovanější materiál docela dobrý výsledek. |
To mi pro základní seznámení s renderingem v R13 prozatím asi stačí takže se konečně vrhnu na ty očekávaný character tůly. :-)
Žádné komentáře:
Okomentovat