Archiv blogu

neděle 3. března 2013

Atomos Ninja 2 vs AVCHD

V honbě za co nejlepším zdrojovým obrazem jsem pořídil australskýho špióna s japonskými kořeny, Ninja-2, kterej by mi měl pomoct vyřešit poslední handicap C100 oproti C300, teda použitej kodek a lepsi chroma subsampling. Rozdíly tu jsou, ale i interni záznam není úplně k zahození a troufám si tvrdit, že pro většinu
běžný práce bude stačit.

Atomos Ninja-2
Před samotným testem pár slov k balení a příslušenství. Balení jako takový je bez chyby. Pevnej vystlanej kufřík s místem pro všechno, co je potřeba budící dojem, že je s ním možný i hrubější zacházení. Jako záznamový médium jsem zvolil SSD disky a na doporučení výrobce jsou značky Intel. Člověk se pak nemusí při krkolomnějších záběrech obávat gravitace. Nepodařilo se mi ale rozchodit přes USB Dock pro přenos dat a dodaný firewire kabel je bohužel nejmíň používanýho typu 1394b. Vždycky se prostě najde něco, co není úplně nejlíp vyřešený. Protože se mi nechtělo čekat dva dny na mail s informací o RMA, která by měla vyřešit problém s připojením přes USB, provedl jsem stomii a vyvedl jsem si z počítače kabel přímo na disk. Není to moc hezký řešení ale funguje to a nepotřebuju žádný extra zařízení.

připojení SSD disků pro přenos dat


Po nastavení kamery, který spočívá především v posílaní timecodu a povelu pro náhrávání přes HDMI jsem udělal tři testovací záběry. Nejsou pro danou věc sice ideální, ale stačí mi. Materiál z karty přímo v kameře a na disku externího recordéru není úplně totožnej. Teď nemyslím obraz, tam se to očekává, ale data. Na začátku záběrů chybí zhruba dva snímky, než se Ninja probere k akci, což dává smysl a není to žádnej problém. Zvolil jsem zlatou střední cestu a nahrával ProRes 422 s datovým tokem 150 Mbps.

nastavení kodeku


Nahrávat lze po jednoduché aktivaci i do DNxHD a oproti ProRes kodeku, který je vždy 10bit na kanál, i v osmi bitech. Tady budu muset asi udělat ještě nějaký testy nebo si z důvěryhodnýho zdroje zjistit, jestli nebude tahle varianta pro práci na Wintelu náhodou lepší. Tak, teď konečně pár obrázků.

AVCHD Canon C100
ProRes 422 Ninja-2


Přestože jde u ilustračních obrázků jen o jpeg je na první pohled jasnej rozdíl mezi mírou zaznamenanýho detailu, ve schopnosti rozlišovat barvy a v celkovým barevným posunu. Při klíčování bude rozdíl v možnostech obou formátů ještě výraznejší.

AVCHD Canon C100
ProRes 422 Ninja-2


Tady jsou ke stažení nekomprimovaný výstupy, kde si může každej najít svý rozdíly sám. Později asi zkusím udělat test mezi interním kodekem a ProResHQ, kde by měl bejt rozdíl ještě výraznější. Celý řešení včetně disků vyjde na cca 1500 dolarů a maže základní rozdíl mezi C300 a C100, což je při jejich rozdílu v ceně 7 500 dolarů docela zajímavý řešení.

2 komentáře:

  1. Rozhodně lepší výsledek s Ninjou. AVCHD bohužel maže jemné detaily. I to jemné zrno z Ninji je více filmové a na takový obraz se prostě lépe kouká.

    OdpovědětVymazat
  2. Presne. Z toho zrna mam fakt radost a pusobi i na me velmi filmove a ne jako klasicky sum. Diky za reakci.

    OdpovědětVymazat