Archiv blogu

sobota 3. března 2012

Čmárání ve Photoshopu

Kromě základní školy (nemyslím povinně ve výtvarný výchově) jsem nikdy tak moc nekreslil. Teď, když to občas potřebuju, dělá mi často velký problémy načrtnout svižně třeba storyboard nebo skicku návrhu postavy. Proto mívám sem-tam pocit, že je potřeba trénovat. Vždycky když se do toho ale pustím, skončím u úplně něčeho jinýho, než jsem původně chtěl. Podvědomě asi dobře vím, že to pro mě není až tak nutný, a že to můžu.... a taky to tak i dělám, vyrobit to přímo v 3D, kde si nemusím lámat hlavu s korektní perspektivou, zároveň vyřešit kameru a ušetřenej čas pak věnovat k naučení se něčeho jinýho.

Nastavit tablet a jde se na to!


Takovej pocit se dostavil dneska. Spustil jsem Photoshop, konečně si pro něj pořádně nastavil tablet, nadefinoval si pár štětců a začal jsem. Po pěti minutách mi bylo jasný, že tudy cesta nevede, že trénovat figurální kresbu zase určitě nebudu, ale když už jsem byl v tom, vytáhnul jsem si jako předlohu fotku svý dcery
s pěkným a čitelným výrazem a začal zkoumat, na co v tom programu vlastně včechny ty nástroje jsou.

Zaujal mě míchací štětec a tak jsem se pokusil zjistit, k čemu by mohl bejt dobrej. Chápu, že pro starý harcovníky na 2D poli to není asi nic objevnýho, ale pro mě to má atraktivitu něčeho naprosto novýho, a toho pro mě není nikdy dost :-)

mixážní štětec

Po nějakým čase experimentování se to ukázalo jako poměrně zajímavej nástroj pro úpravu už existujícího materiálu. V dobrejch rukách s tím jde asi dosáhnout velmi zajímavýho ilustračního vzhledu, kterej na první pohled zkušenýho clověka není jen výsledkem apliakce nějakýho "filtru", na což je přirozeně velká skupina lidí dost citlivá :-) Už jen proto, že výsledek záleží na směru, přítlaku a nastavení každýho jednotlivýho tahu a po nastavení parametrů (mimo jiný třeba poměr mezi aktuální vybranou barvou a barvou nabíranou z materiálu) jsem se po dalších drobnejch úpravách dostal na takovejhle výsledek.


Určitě to není nic úžasnýho nebo hodnotnýho, a velmi pravděpodobně je to i totálně nepoužitelný (pro svoji snadnou zaměnitelnost u lidí s menší rozlišovací schopností s aplikací "filtru") ale přesto se mi zdálo, že to stojí za zmínku.

Žádné komentáře:

Okomentovat