V posledních dnech mě schvátila chřipka a zároveň dorazil upgrade mého oblíbeného hudebního software, což je jistě kombinace, která přímo vybízí k poznávacím hrátkám protože jak známo, nejlépe se člověk naučí ovládat program tak, že ho používá.
Aby bylo jasno, nejsem profesionální muzikant (i když je pravdou, že za dob centrálně plánované ekonomiky jsem získal potupné koncertní přehrávky a tak jsem vlastně profesionálním muzikantem v podstatě kdysi byl) ale projektů, které vyžadují originální hudební doprovod v posledních letech rapidně přibývá. Než komplikovaně vysvětlovat požadavky, ať už své nebo klienta, nebo kupovat polotovary či hotovou ale neoriginalní muziku bez možnosti zásahu je snažší si to udělat sám. A tak to taky dělám. Často i s radostí :-)
Po vybalení mě čekalo překvápku ve formě harwareovýho klíče. K tak "lacinému" programu by to člověk nečekal. Těžko říct jestli se to výrobcům daří takhle ochránit. V každým případě mám teď dvojitou instalaci Reasonu 5 protože krabice s Recordem ho obsahovala taky. Paráda, nemusím se obávat o zálohu.
|
hardwareový USB klíč si našel nový kámoše |
Kromě drum designeru Kong, DrRex "multiplayeru", samplingu přímo do samplerů, práce s bloky a dalších úžastností nové verze byl důvodem k upgrade i fakt, že poslední verze Recordu nespolupracuje s Reasonem 4. A Record je přesně to, co posouvá tenhle starej dobrej hobby softík k profesionálnímu využití. Něco podobnýho si pamatuju u Cinemy 4D a tak doufám, že jsem vsadil na stejně dobrýho koně :-)
|
Rack už je konečně možný rozšiřovat do stran |
|
a kdo se nudí, může si zahrát skvělou hru s kabelama :-) |
Novinek je podle mýho soudu dostatek a syrovýho hudebního materiálu taky. Pokud by to nestačilo, použiju svoji kouzelnou krabičku (Zoom H4n) a dodám si vlastní. Zvukový koláže z vody a ohně mě vždycky z nepochopitelnejch důvodů lákaly :-) Co je ale nejpodstatnější je možnost náhrávat do programu přímo živou kytaru takže o nynějška už nemusím přeskakovat jinam, vytvářet temp soubory, ztrácet se v nich a přes ruku honit takty. Taky jsem se hodně tešil na realtime blbnutí s mikrofonem a syntezátorovou modulací vokodéru. To mě bere už od doby polozašlé slávy Laurie Anderson.
Vyběry pasáží z mnoha živě nahraných verzí určených ke konečnýmu přehrání v kompozici už snad nemůže být snadnější. Kolik verzí se udělá, tolik tam bude.
|
Comping nahrané audio stopy |
No a samozřejmě taky konečně pořádný možnosti mixování a masterování hrubejch skladeb. Asi bude nějakej čas trvat než se naučím udělat přesně to, co si představuju.
|
Tomuhle není myslím co vytknout. |
Aby bylo prolízání softu zábavnější, napadlo mě udělat jednu takovou jednoduchou legrácku. Vymyslel jsem si prapodivnej ambientní song o přecitlivělým nevyrovnaným mladíkovi, který nemá rád výtahy (dot možná je i vyloženě nesnáší a vždycky v nich trpí) protože si v nich připadá ..... mno, však je to v songu :-) Zkusil jsem si na tom všechny pro mě zásadní postupy, snad kromě finalního mástrování. Na už nebyla síla a čas.
Pro otrlé, výsledek v mp3 je
tady ... příjemný poslech .. hehe :-)
Žádné komentáře:
Okomentovat