Archiv blogu

úterý 17. února 2015

Nejen chlebem ... aneb C4D v nekomerčním nasazení.

Když mi zavolal Michal Kříž z Dark Side, že by potřeboval jednoduchej jingle k použití na jejich prestižní konferenci Restart myšlení, bylo mi dopředu jasný, že to jako "dílko na pár hodin" určitě nepojmu. prostě se znám. Ze starýho přátelství jsem to nemohl a ani nechtěl odmítnout, a tak jsem si vyžádal pár dnů času a zasedl k Cinemě. Vizuální prvky byly v podstatě daný už existujícím materiálem, takže žádná velká kreativita nebyla žádoucí. Stačilo tomu dát jen patřičnou formu a zvolit odpovídající technologii. Chvilku jsem přemejšlel o Vray ale nakonec se mi to zdálo, jako ideální pro zátěžovej test Maxoního TeamRenderingu.

final screen

Ačkoliv se to na první pohled nezdá, projekt nakonec obsahoval téměř 580 objektů a dva milióny polygonů. A to jsem použil jen tři lehčí variace quasineuronů. S parametrama fyzikání kamery, ostatně jako s ničím, jsem se v rámci zátěžovýho testu nijak nežinýroval a Motion Subdivisions nastavil na 5 a Blurriness Subdivisions dokonce na hodnotu 7. Tak vysoko jsem tuším animaci ještě nerenderoval. K tomu pak ještě bokeh, teda nastavit počet lamel uzávěrky a otestovat, jak dlouho potrvá jeden frame. Během finálního renderingu jsem pak drobně zalitoval, že jsem nenastavit ještě aberaci a další pokročilejší parametry kamery. Asi i to by se vešlo do mnou stanovenýho časovýho limitu, aby to bylo vyrenderovaný přes jednu noc.

projekt - C4D R16


To, čeho jsem se ale obával byl korektní motion blur a DOF u viditelnýho světla. Na druhou stranu, je to už nějakej ten pátek co Cinema disponuje svým fyzikálním enginem takže byla moje obava lichá. Kde jsem ale neočekávaně narazil byly X-Particles (verze 2.5 PRO) pro prostorovej drobnej bordýlek okolo. Populární "microfloaties" (http://joelotron.com/microfloaties/) jsem použít nechtěl. Nedařilo se mi totiž přinutit částice, aby měly MB a DOF a teprve až později, když jsem si smutně postěžoval výrobci s otázkou, jestlipak bude tohle nově připravovaná verze 3 už umět, tak jsem se dozvěděl, že jsem vůl, a že to umí už i verze 2.5, kterou používám. Stačí jen vypnout funkci High Q render, která je právě u verze 2.5 nová, a která za bězných okolností (rozuměj u klasickýho raytracingu) zvyšuje kvalitu a rychlost renderingu. Pokud chce člověk použít DOF a MB, musí se vypnout.

X-Particles - DOF a MB


Základní výpočet trval nakonec opravdu jen 8 hodin, což se mi zdálo jako velmi dobrej výsledek. Renderovalo se to na pěti počítačích, teda 52 jádrech. Zajímavý je, že některý hodnoty frekvence procesoru neukazuje teamrender korektně, ale to je samozřejmě zcela bezvýznamná drobnost. Ještě bych měl asi říct, že Whitepower nemá nic společnýho s intelektuálním mládím Daniela Landy, ale je to opravdu bílej počítač a nic víc :-)

Teamrender


Výsledek se mi nepodařil hodit na Vimeo v nějaký obstojnější kvalitě a nechtělo se mi se tím nějak víc zabejvat. Pro představu výsledku to ale snad stačí. V lepší kvalitě je to tady.


1 komentář: