Archiv blogu

úterý 3. května 2011

Jen tak pro radost

Znáte to, člověka často něco napadne ale realizace se to až na vzácný vyjímky nikdy nedočká. On se vždycky najde nějakej ten důvod (zejtra je taky den, nebudu se namáhat kvůli takový blbosti atp.) Mno a tohle je případ takový vzácný vyjímky kdy jsem odolal svým přemnoženým našeptáváčům lenosti.




Je to zhruba deset let, když jsem narazil na biovision hierarchy formát na nějakým zahraničním univerzitním serveru. Tehdy mě napadlo, zřejmě pod vlivem mojí fascinace "ismy" ve výtvarným umění ze začátku minulýho století, že by bylo fajn ten pohyb využít pro obrázek. A jak to bejvá, nebyl čas, pak jsem na to zapoměl atd. Ve spojitosti s novýma možnostma Mographu2 při znovuobjevování Cinemy 4D jsem se k myšlence vrátil a v rámci testování nakonec myšlenku realizoval. Vivat!




Záměr byl zachytit dynamiku v nějaký přijatelný kompozici u jedenoho z nejkultivovanějších lidských pohybů - teda baletu. Podařilo se mi najít ty správný data ( autentickej záznam), lehce je upravit a mohlo se začít s generováním křivek pohybu. Zvolil jsem si pět nejpodstatnějších bodů na těle tanečníka a vykresloval poslední dvě sekundy jeho pohybu s tím, že čím blíže k přítomnosti, tím výraznější a silnější linie. Barva tekutiny života byla přirozenou volbou.






Všechny obrázky jsem renderoval v 300DPI pro formát A3 a záměrně neprováděl naprosto žádné úpravy linií tak, aby byl vidět i sebenepatrnější zlom v pohybu tanečníka. Teď už jen najít tu správnou technologii tisku a bude na světě doplňek do nějakýho bytu či kanceláře.

Žádné komentáře:

Okomentovat