Archiv blogu

středa 24. července 2013

Cinema 4D R15

I když tady jde především o každoroční upgrade Cinemy, mýho nejoblíbenějšího softwaru, dneska se objevil i drobnej upgrade mýho dalšího oblíbence, Vegasu Pro. Tam jde sice "jen" o běžný záplatování ale i ten přináší dost novinek. Ale zpátky k tomu podstatnějšímu.



Ačkoliv se to podle tiskový zprávy od Maxonu nezdálo až tak zajímavý, Cinema R15 pro mě přináší dostatek zajímavejch a podstatnejch vylepšení. Začal bych asi kerningem, což se doposud muselo relativně přes ruku řešit effektorem. Nejlepší 3D aplikace na motion design a neměla tak zásadní věc!


konečně!


Do stejný kategorie "must have" patří i další dlouho očekávaná fuknce, slušnej bevel. Ten je zdá se docela sofistikovaně provedenej a ušetří dost zdlouhavý práce.


bevel
 To jsou ale jen drobnosti oproti změnám v render enginu. Ten přináší mimo jiný i Light mapy a Team render. Údajně došlo k zásadnímu zrychlení, což bohužel nemůžu ověřit ale zdá se, že zdroje nelžou. Že by se Cinema začala přibližovat k V-Ray? Ostatně ten taky ohlásil pro Cinemu novou verzi.

Za čtyři sekundy tohle? To jde.

GI


Mě osobně se líbí i změny ve sculptování a teď je možný používat jeho nástroje i na klasický poly objekty. Parádní je jistej retopo projekční nástroj, kterej promítne geometrii (např. špatně topologicky postavenou) na novej mesh. Ukázka byla zaměřená na objekt z 3D scanu a převod vypadal fakt moc pěkně.




výsledek

Na CGtalku je hromada dostupnejch materiálů a diskuze, takže doporučuju se tam mrknout. je toho samozřejmě mnohem víc, např. zásadní zrychleni animací mographu, což velmi ocěňuju, protože to využívám hodně často, rychlej generátor trávy, správce textur (to byla někdy hrozná otrava řešit tyhle problémy) a mnoho dalšího. Jsem zvědavej na rychlost fyzikalniho enginu

team render

Žádné komentáře:

Okomentovat